Tuesday, January 11, 2005

Khabar dari Bumi Waqafan..

Wah! baru buka email td...tgk2 ada pengkhabaran yang menyedihkan dari bumi waqafan...nampaknya keadaan semakin membimbangkan, selain masalah sosial adik-adik muslimin dan muslimat, ditambah dengan takde stayer mat yang mengiringi min. Sedih juga bila mengingatkan... ana mungkin tak sebaik mana satu ketika dulu. Tapi insyaAllah masih lagi menjunjung dan mendokong tarbiyyah dari bumi Waqafan. Bila muslimat dah tak kenal aurat dan tak pandai jaga muru'ah....apa lagi nak dikata?!

Mungkin dah sampai masanya makhluk yang memberi peringatan satu ketika dahulu mena,matkan tugasnya, atau mungkin tugas memberi peringatan kepada warga bumi waqafan semakin terpikul di bahu para Syubban Dakwah sekalian...

Wallahu'alam...

4 Comments:

At 5:03 PM, Blogger 1kHz said...

apa cerita bumi waqafan sekarang ye..
lama dah lost contact.. dah jadi mutasaqitun dah agaknya saya ni..

 
At 1:05 PM, Blogger cthurairah said...

Dr info terkini yang saya dapat, KI sekarang teramat asing dr zaman kita dulu. Dating di Kolej agak biasa kalau nak dibandingkan dengan zaman kita. Siap seorang berkopiah dan sorang lagi bertudung labuh berdating...hehe...dasat gak ek! erm, dah ada puteri KI yang outing freehair. Sedih kan?! Pastu mcm2 lagi...kalau nak citer yang buruk ni banyak lagik sebenonye tapi cukup je la setakat tu dulu. Kalau nak tau yang elok nye...datang la ke reunion 3KI insyaAllah pada 8/4 nanti.
Mutasaqitun??! Kalau tak berintima' dengan mana2 jemaah pun...istiqamahlah dengan jemaah masjid atau surau kat tempat awak.

 
At 1:46 PM, Blogger 1kHz said...

ada yg freehair? tu kira dah teruk tuh.. apa dah jadi dah ni..

 
At 2:12 PM, Blogger cthurairah said...

Wallahu'alam bissowab...
Dr satu segi yang saya nampak maybe KI sekarang terlalu exam oriented dan kurangnya program2 tarbiyah. Tahun lepas kalau tak silap saya ada beberapa adik2 KISAS yang terpaksa mendapat rawatan psikiatri sebab depression yang agak melampau.

 

Post a Comment

<< Home