Sunday, January 23, 2005

Hmmm...pejam celik dah nak balik semula ke kampus esok pagi. Ish..ish...kalau ada kerja yang dilakukan rasa masa macam tak cukup je. Betulla macam yang Rasulullah S.A.W. ingatkan kita supaya ingat lima perkara sebelum sampai lima perkara. Antaranya masa lapang sebelum masa sibuk.

Alhamdulillah semalam ana sempat juga melawat rumah sedara mara di Perlis. Lepas je solat sunat aidiladha kat markas Padang Pauh terus je pusing kampung ziarah warga tua yang masih ada. Antaranya Tok Wa, Ngah, Cu, ChaQ dan Tok sebelah mak, Tok dan Tok Wan di sebelah ayah. Sempat juga bertemu sepupu yang baru melansungkan perkahwinan bulan lepas, maklumla ana tak balik untuk walimah dia.

Kerja-kerja banyak yang dah siap. Projek baju kurung pun dah 98% siap. Cuma tinggal untuk kelim leher baju, hujung baju dan hujung lengan. Seronok juga ek menjahit ni. Betul kata cikgu menjahit memerlukan tahap kesabaran yang tinggi, kena rajin menetas jahitan dan jahit semula. Memang hanging juga bila mesin buat hal, tapi sabaq ja la, nak wat camana. Assignment Muslim Nations pun dah 95% siap. Cuma artikel riview dan working paper tinggal 50% lagi untuk siap.

Esok dah nak balik. Tak bestnya....rasa cam nak duk umah lama lagi. Tapi apakan daya, dah begitu suratannya. Life goes on! Erm, dah tak tahu nak tulis apa lagi cuma nak siapkan bahan untuk buat rendang malam ni. Sambal kering dah siap. Apa lagi ek nak bawa esok?! Rasa cam nak bawa ketupat, tapi...cam malas je nak rebus. Nanti kang sampai sana basi plak.

Doakan ana dalam mid term exam 27 & 28 nanti ye...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home